Monday, March 8, 2010

Hi Guys~!

Huhu..agak busuk intro utk entri kali ni...

Setelah sekian lama menyepi, akhirnya aku telah kembali, setelah mengecas bateri, utk menulis dlm blog ini. Lama tak update blog ni....pasal aku busy.. Aku busy berperang demi menegakkan keaman dan keadilan di dunia ini, keluhuran perlembagaan, dan kedaulatan undang-undang.

Lu org tak suke berperang?? pasal kecik2 dulu lu orang suke main guli same main kawin2.. aku kadang2 aje main cikgu2, tetapi tetap tidak meninggalkan arena peperangan. Sebabnya, aku rasa, aku dilahirkan utk jadi hero. Kalau aku tak dpt jadi hero, aku balik main cikgu2 dgn sepupu2 aku. Asyik nak perang saje, bila kala plak sepupu2 aku nak pandai kalo aku tak jd cikgu mereka kan??

Kalau dulu aku berperang menggunakan senjata dan teknologi tercanggih pada ketika itu; senapang kayu berkuasa getah lastik, dan buah terung belanda sbg peluru. Lu org ingat tak sakit ke? Pasal apa dpt nama terung belanda, lu org tahu ke?? Cuba tembak buntut org belanda, nnti baru tahu jawapanya.. Sekarang ni, zaman pun dah berubah, dah ada KLCC...tapi belum ada kereta terbang je..(tunggu 2020 nnti aku gerenti dah ada). Teknologi persenjataan kami pun dah berubah mengikut arus zaman yg menjanjikan kita kereta terbang, bangunan pelik2 dan budak2 shuffle dress up tak tentu hala. Aku cuba2 main PAINTBALL.. "..syok ada mariiii..", bak kata Harris. Konsep mcm perang pakai terung belanda, tp menggunakan kuasa gas mampat. Ini semua otak mat saleh punya idea..padahal org melayu pun boleh fikir mcm mana nak buat...cuma, malas saje. Peluru, menggunakan bola2 api, yg dahulunya kecil...dah menjadi besar... (damn..tu bola2 tahi!!). Secara jujurnya, menggunakan bebola minyak/lemak yg dikenali sbg 'pallet', yg akan pecah apabila daya hentaman berkadaran terus dgn daya bumi.

PAINTBALL dimainkan ala2 ashkar yg berkejaran mengejar penjahat di dlm hutan. Boleh juga dimainkan di dlm padang dgn belon2 berbentuk doraemon dan shin chan yg disusun di dlm padang (berjaga-jaga dgn belon2 bentuk shin chan...kadang kala ia akan mendedahkan lokasi anda yg sedang menyorok di bahagian punggungnya, kepada pihak musuh). Bila mana anda ditembak, peluru tersebut pecah dan meninggalkan tanda. Tanda tersebut bukan hanya lekat pada pakaian saja, malah pada kulit anda juga! ada juga segelintir kes, di mana ia meninggalkan tanda pada hati dan membawa kepada sakit hati dan dendam yg membara. "Baru la PAINball.." jerit si penembak sambil menunjukkan *ego nya..


Sekumpulan anak muda beraksi macho sebelum bermain paintball.
Masa main, pakat ramai2 dok belakang isap rokok.


*ego - ego si pemain / sejenis marker paintball yg mahal dan dikenali ramai.

No comments:

Post a Comment