Friday, June 5, 2009

Keliwon

Sape tgk keliwon mlm semalam, angkat tangan! (mukadimah mesra2) hmm...pedulik hape aku kalau kau tak tgk pun..
Siri keliwon yg ditayangkan pada mlm jumaat keliwon bisa membuatkan bulu tengkuk meremang-remang manja jika menontonnya sorang2. Tapi.....(ade plak tapi.....potong btul la....)

Mlm semalam, aku dah setting baaaik depan peti telibisen. Bantal dah standby dlm pelukan (bukan takut...saje nak feel lebih..). Pose dah maut, dgn badan mengiring ke kiri, kepala bertongkatkan tangan, punggung lentik sedikit biar seksi (walaupun sorang, pose mesti mau jaga). tepat jam 9.30, rancangan bermula. mata aku tepat ke arah skrin.. mlm ni kisah pasal PENANGGAL!! eeeeeiiiiii....takutnyeeeee....(ceh..loyo den..)

Setengah jam berlalu.. aku masih menonton. menanti babak2 seram yg bisa membuatkan towel aku terlucut. "sabar2...lepas ni seram kot..,"bisik hati kecilku yg comel... sampai satu babak. di mana 2 org makcik sedang menguruskan seorang perempuan bersalin. tiba2 didatangi oleh penanggal tersebut. lalu makcik2 tadi menjerit...

"hantu!!!".........dan terus pengsan.

Ya ampun...makcik2 ni pingsan atau purak2 pingsan sbb nampak hantu???. gila tak cool cara makcik2 tu pengsan. jerit "hantu", terus je pengsan. macam kartun la.. tp aku tak salahkan makcik2 sbb mereka ini hanyalah pelakon pembantu. pengarah dia tido ke masa shooting tu? takkan la tak bleh nak guide makcik2 tu bagi pengsan 'real' sket...ya ampun...

Sejurus melihat adegan kelakar makcik2 tadi yg hampir membuatkan gula2 hacks dlm mulult aku ni tersembur, aku lantas bangun, tutup peti tibi dan terus mandi.


Hampeh...tak seram langsung!!

4 comments:

  1. astaga...ko layan keliwon ke?

    ko tgk la coming soon weh...

    best weh...

    ReplyDelete
  2. 'coming soon' tu tajuk cerita or cerita yg akan datang??

    ReplyDelete
  3. coming soon tu tajuk muvie...

    lebih best kalo ko tgk kat wyg...

    ReplyDelete
  4. ceh..ingatkan leh tgk kat tv...

    ReplyDelete