Monday, May 25, 2009

kisah bentarang

Huhu...dlm masa sejam lebih, jejari aku yg halus tulus mulus ni dah mula gatal2 nak taip entri baru. Penangan Blog yg hebat...

Tapi aku bkan nak merepek pasal "Pengaruh Blog dlm kehidupan seharianku" atau pun "Betapa Hebatnya BLOGSPOT" mahupun mengenai kehebatan blog aku ni, tp sekadar meluahkan perasaan aku yg tak menentu ini..

"Pada saat dan ketika ini...." ah..persetankan intro yg seakan-akan buku diari budak darjah 6. aku just nak luahkan betapa laparnya aku skang ni. Dari jam 5 ptg td, perut aku belum menerima apa2 entri bentuk pepejal utk diproses, utk ditukarkan kepada bentuk tenaga.. ah, persetankan bentuk2nya. aku lapar ni...lapar gila!

Dijadualkan utk standby dari jam 4.30pm hingga 12.30pm, membuatkan aku hilang akal sekejap (bukan hilang ingatan k). Mata aku diarahkan utk mengadap window2 system utk memastikan tiada kecelaruan berlaku (kalo celaru, lantak korang la takleh wat call..haha)
Baru tadi, aku terhidu bau2an segar dari ladang yg bisa merangsang nafsu aku utk memasukkan sesuatu ke dlm rongga terbuka di tubuh ku....dgn erti kat yg lain, MAKAN! Entah sape plak yg bawak roti canai dlm opis ni....satu opis berbau. sedap siot! Tp, aku hanya mampu mengintai-intai, utk memastikan sape yg bwk. juga mengintai-intai peluang utk aku dijemput mkn sekali. tp....hampa..HAMPEH! bkan kata nak jemput mkn, jeling kat aku pun tak. Takpe2, aku ni seorang yg komited dgn kerja. aku bersabar je....

Dlm pada bersabar tu, aku layankan telinga aku mendengar berita2 TV yg aku sendiri tak nampak kat mana TV tu. Aku terdengar....BENTARANG. Bentarang?? apekah ia? yg aku pasti, otak aku terus memproses dan aku terus membayangkan ia adalah sejenis makanan, bkan mainan dlm kotak seperti Tora dan Ding Dang. Lantas, otak menghantar signal ke perut dan perut aku langsung mengadakan konsert ala2 woodstock. Siot! aku cuba bertahan. Seraya itu, aku terdengar omong2an kosong staff2 telekom dlm bilik ni. Ketika ini otak aku sedang memproses bermacam2 jenis data. aku hanya dpt menangkap perkataan MAKAN saja."Oo...dorang citer pasal mkn...". Otak aku terus2an menghantar signal ke perut utk merancakkan lagi konsert yg sedang berlangsung (konsert black metal gamaknya).....GAMPANG!!

No comments:

Post a Comment